Söker du ett
nytt jobb?

Servicerådgivare, Volkswagen Bromma

Tjänstebeskrivning
Som servicerådgivare är du företagets ansikte utåt och spindeln i nätet. Du tar emot våra kunder, följer dem genom hela verkstadsbesöket samt ger stöd och vägledning i frågor som kan uppstå.

En viktig del i ditt arbete är att alltid ge kunden professionell service vilket förutsätter att du har högt kundfokus, kan hantera ett arbete där mycket händer samtidigt och där du alltid eftersträvar kvalitét, både mot kund och även i dina administrativa uppgifter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att boka in kunder för service och reparationer, ta emot och lämna ut bilar, prissätta jobb samt ringa kunder med prisförslag. Du kommer även att vara behjälplig med andra förekommande ärenden i vår kundmottagning. 

Datorn och dess system är ditt främsta arbetsverktyg tillsammans med en stor portion kundbemötande. Du kommer att ingå i ett team med 15 kollegor där en del arbetar backoffice och en del i vår kundmottagning.

Kvalifikationer
För den här tjänsten söker vi dig med minst ett till två års arbetserfarenhet av service där rådgivning mot kund varit ett stort fokus. Du vet likväl som oss att ett professionellt bemötande skapar nöjda och återkommande kunder.

Har du tidigare arbetserfarenhet av en liknande roll i motorbranschen är det meriterande likväl kunskap i Automaster dock inget krav. Det viktiga för oss är att hitta rätt person som precis som vi, vet att ett bra samarbete mellan kollegor, engagemang och prestigelöshet samt ett gott bemötande till våra kunder, är nyckeln till goda resultat. Du har en förmåga att sätta dig in i nya affärssystem samt överlag goda administrativa färdigheter, vilket bland annat innebär god dator- och systemvana samt goda kunskaper i Officepaketet.

Du talar och skriver svenska mycket väl, samt har goda kunskaper i engelska såväl i tal som skrift. B-körkort är ett krav.

Personliga egenskaper
För att trivas som servicerådgivare gillar du att arbeta i en rådgivande roll ut mot kund, där ingen dag är den andra lik och där du är igång med flera uppgifter samtidigt. Detta förutsätter att du har hög servicemedvetenhet, god kommunikativ förmåga samt en förmåga att hantera stunder där det är ett högre arbetstempo.

Du är nyfiken att lära dig vår bransch och visar intresse för nya uppgifter som uppstår. Du följer företagets uppsatta rutiner och processer och säkerställer alltid god kvalitét vilket ställer innebär att du är strukturerad och noggrann.

Du bidrar med ett gott samarbete, vilket är en viktig förutsättning för en god arbetsmiljö och även för att teamet tillsammans ska kunna nå anläggningens mål. Du är prestigelös, kan ta egna initiativ samt har en förmåga att se hur din roll bidrar till helheten.

I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid din personlighet. Din Bil Gruppen eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför en verksamhet.

Ansökan
Din Bil Sverige genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och vandelsprövning innan anställning.

Skicka din ansökan snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 31 januari. 

Rekryterande chef, Alexander Hammoud
Facklig representant Unionen: Ian Elezovic
Annonsör

Volkswagen Bromma

Ort

Bromma

Sista ansökningsdag

2022-01-31

Jobbtyp

Servicerådgivare

Dela jobbet på




Ansök

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev missar du inga intressanta jobb. En gång i veckan får du ett mail där de senaste jobben som är relevanta för dig listas. Du kan närsom helst avsluta din prenumeration. Läs vår integritetspolicy
Ogiltlig e-mail